Ekim 03, 2009

"dahi" anlamındaki...

Gözünüzü seveyim, doğru kullanın artık şu “de”leri, “da”ları..
Koca koca avukatlar, mühendisler, doktorlar, pazarlamacılar, şubuo olmuşsunuz ama “de” nerede ayrı yazılır, bağlaç olan “ki” hangisidir, oturmamış kafanıza da elinize de.
Zaten Türkçe’nin esamesinin okunmadığı dönemlere girmişiz, bir de siz arkadan vurmayın!
Beni en çok şaşırtanlar da, ellerinden kitap düşmeyen, dillerinden mürekkep silinmeyen zatlar oluyor. Yazık.. :)
Biraz daha özen!

Aklı selim birkaç kafadar bir site açmış bununla ilgili; http://www.dahianlamindakideayriyazilir.com/

son zamanlarda aktif olan bir site değil ama konuya ciğerinden parmak basmakta ;)




2 yorum:

  1. Bu benim en dayanamadığım şeylerden biri; mağaza vitrinlerinde "Bizimle çalışmak istermisiniz" yazıyor, içeri girip "misiniz ayrı yazılır düzeltir misiniz?" diyorum.. Ama genel müdür seviyesindeki bir kişi "Sizdemi yazmadınız?" gibi bir e-mail cümlesi kullandığında benim devreler cızırdamaya başlıyor. Temel dilbilgisini, de'ler, ki'ler, mi'leri doğru yazmayı, ve sert sessizlerin benzeşmesini bilmeyen kişilerin lise diploması bile almamış olması gerekir..!

    YanıtlaSil
  2. ben de kendimi bu konuda sayko olarak değerlendirmeye başlamıştım :) çok mu katı bakıyorum acaba, diye düşünüyordum. yalnız olmadığımı bilmek güzel :D demek ki abartmıyormuşum ;)

    YanıtlaSil